10 روش درمان تاول و پینه پا

زمان تقریبی مطالعه : 1 دقیقه

علل انواع بیماری‌های پا:

 

بیماری‌های پا هر کدام علتی دارند که به دلیل ‌اهمیت ندادن بیمار به آن، به زودی شدت یافته تا جاییکه تحمل آن بسیار دشوار می‌شود؛ به عنوان مثال: عفونت، قارچ، فرورفتگی ناخن، تاول، پینه، خشکی پا و ... هر کدام علائمی دارند که به علت عدم شناخت این علائم توسط بیمار و همچنین به دلیل عدم رعایت بهداشت فردی، استفاده از کفش نامناسب و عادت‌های غلط شدت پیدا می‌کنند. فرد با شناخت این علائم وتغییر در عملکرد، می‌تواند سلامتی را به پای خود بازگرداند. اشاره کردیم که یکی از این بیماری‌های دردناک، پینه و تاول پا است که در این مقاله از علت تا درمان آنرا بررسی می‌کنیم.

 

تاول


تاول در اثر فشار بیش از حد به پا، بوجود می‌آید. وقتیکه فشار پا در یک نقطه متمرکز شود، به مرور بستر ایجاد تاول را فراهم میکند. تاول‌ها معمولا به صورت یک برآمدگی کوچک و آبدار در کف پا ایجاد می‌شوند. از آنجاییکه تاول‌ها بعد از ایجاد، پوست را نازک می‌کنند همواره باید از آنها مراقبت کرد؛ زیرا در صورت ترکیدن پوست هر لحظه احتمال عفونی شدن آن وجود دارد، پس به هیچ وجه آنرا فشار ندهید. در صورتیکه تاول پا به هر دلیلی ترکید نگران نباشید، با باند مخصوص آنرا ببندید تا دچار عفونت نشود.


پینه چیست؟

تاول

 را فراهم میکند. تاول‌ها معمولا به صورت یک برآمدگی کوچک و آبدار در کف پا ایجاد می‌شوند. از آنجاییکه تاول‌ها بعد از ایجاد، پوست را نازک می‌کنند همواره باید از آنها مراقبت کرد؛ زیرا در صورت ترکیدن پوست هر لحظه احتمال عفونی شدن آن وجود دارد، پس به هیچ وجه آنرا فشار ندهید. در صورتیکه تاول پا به هر دلیلی ترکید نگران نباشید، با باند مخصوص آنرا ببندید تا دچار عفونت نشود.

 

پینه نیز نوعی برآمدگی است که معمولا در نوک و کناره‌های انگشت پا، به دلیل ساییدگی و یا فشار زیاد ظاهر می‌شود. همچنین، پینه پا ممکن است در قسمت‌هایی از کف پا که چربی زیر جلدی در آن بیشتر است به وجود بیاید. با این حال امکان ایجاد پینه، منحصر به این نقاط نیست و در قسمت‌های دیگر پا که استخوان بر جسته‌ای دارد، مانند روی مفاصل، انگشت بزرگ، سطح پشتی استخوان‌های چکشی و ... نیز به وجود می‌آید. پینه‌ها معمولا بدون درد هستند و بیمار فقط شاهد ضخیم شدن و پوست انداختن آن است. از جمله علل پینه پا در خانم‌ها، پوشیدن کفش‌های غیر استاندارد و پاشنه بلند است، همچنین چاقی در بانوان باعث فشار زیاد بر پاها می‌شود که از نتایج آن پینه بستن پا می‌باشد. در بعضی مشاغل به علت ایستادن‌های طولانی مدت و یا فشار بر روی پاها، افراد دچار پینه پا می‌شوند.

مدیر
یک شنبه، 23 خرداد 1400


5 روش درمان خار پاشنه در بارداری خرید

علت خار پاشنه همان طور که اشاره کردیم، خار پاشنه زمانی رخ می‌دهد که رسوبات کلسیم در قسمت پاشنه پا ایجاد شود. این عارضه به طور معمول طی چند ماه اتفاق می‌افتد. از دلایل ایجاد خار پاشنه می‌توان به کشیدگی عضلات و ربات‌های پا، کشش پلانتار فاشیا و تکرار پاره شدن غشای پاشنه اشاره کرد که این دلایل بخاطر بروز اختلالاتی در بدن ایجاد می‌شود. عوامل تاثیرگذار در ایجاد خار پاشنه 1. سن: گاهی اوقات علت بروز برخی از بیماری‌ها و مشکلات، افزایش و کهولت سن است. این عامل در به وجود آمدن این عارضه بی‌تاثیر نیست. 2. چاقی و اضافه وزن: چاقی و اضافه وزن سبب ایجاد فشار بر بافت‌های پا، ایجاد التهاب و وخیم شدن دردهای ناحیه پاشنه می‌شود.

فاطمه مجرد

2 سال پیش

نظر شما

متن نظر